Toimintakäsikirja

KLP-86 osallistui Itä-Suomessa vuosina 2012-2014 toteutettuun Pohjois-Savon Liikunnan organisoimaan Seurakehittämö -hankkeeseen, jonka aikana seuralle laadittiin sen toimintaa linjaava toimintakäsikirja, sekä sen yhteyteen valmennuslinjaukset, jotka määrittelevät urheilutoiminnalle asetettuja vaatimuksia ja tavoitteita. Toimintakäsikirja käsittelee ja linjaa seuran tehtäviä, toimintaa ja organisaatiorakennetta. Se on siis tiivistetty kuvaus seuran toimintatavoista, ja siksi erinomainen tapa perehdyttää toimintaan mukaaan tulijat. Myös nykyisten valmentajien, pelaajien vanhempineen ja muiden jäsenten on syytä lukea se.

Toimintakäsikirja tulee elämään ajan myötä. Sitä laajennetaan ja päivitetään, jotta se pysyisi ajankohtaisena ja vastaisi seuran tarpeita.

SeKe-hanke antoi selvän viestin; Seuratoiminta on jatkuvaa kehitystä ja kehittämistä. Siksi otammekin mielellämme vastaan kehitysideoita Toimintakäsikirjaan ja Valmennuslinjauksiin.

Toimintakäsikirjan uusin versio löytyy alta.